Incetinirea si chiar scaderea businessului in curierat vor duce la fuziuni si achizitii pe aceasta piata competitiva, astfel incat in primavara nu vor mai exista decat patru-cinci companii nationale, estimeaza jucatorii din domeniu.
Reducerea bugetelor companiilor ca urmare a crizei a determinat la nivelul industriei curieratului o aplanare a boomului din perioada Sarbatorilor, una dintre cele mai solicitante pentru curieri.
"Perioada de Craciun din acest an nu se compara cu ce a fost anul trecut. Cresterea actuala din luna decembrie e cu circa 20% mai mica fata de cat ne asteptam noi. Desi per ansamblu vorbim de crestere, in ceea ce priveste cadourile trimise de companii, numarul acestora e cu circa 60%-70% mai scazut fata de anul trecut", a spus Adrian Mihai, unul dintre cei trei actionari ai companiei Fan Courier, care a precizat ca in anii trecuti volumul expeditiilor in luna decembrie era cu circa 50% mai mare fata de o luna normala. Fan Courier a inceput sa simta scaderea ritmului de crestere din luna octombrie, cand s-a inregistrat un avans de 20% fata de perioada similara a anului trecut, fata de nivelul bugetat initial de 35%.
Astfel, desi companiile din domeniu continua sa inregistreze cresteri, ratele de crestere sunt mult mai mici comparativ cu anii trecuti.
"Pentru luna decembrie, chiar daca "varfurile de sezon" din anii trecuti par sa se fi atenuat, mentinem aceeasi tendinta de crestere, in jurul unui nivel de 10% pentru expedierile internationale si la aproape 20% fata de media anului in cazul expedierilor nationale", a spus Bogdan Zafiu, sales&marketing manager TNT Romania. Zafiu a precizat ca in ultimele luni criza s-a simtit si pe piata de curierat locala.
"Exista o tendinta de incetinire a ritmului de crestere, iar majoritatea companiilor isi revad actualmente in scadere previziunile pentru perioada urmatoare. C