Nissan îşi reconfirmă poziţia de lider al crossoverelor prin noua gama Qashqai, acum cu un upgrade de performanţă şi plăcere de a conduce, obţinut prin tehnologii inovatoare, unice în segmentul C. Un motor complet nou, de 1,6 litri şi sistem de patru camere integrate pentru vedere 360°, extrem de util la parcare, sunt senzaţiile de pe Nissan Qashqai 2012.
Motorul 1,6 dCi, complet nou, a fost dezvoltat de Nissan în colaborare cu Renault F1. Foarte compact, propulsorul a înregistrat peste 30 de brevete, fiind rezultatul unei investiţii de 230 milioane de euro. Oferă niveluri de consum şi emisii de carburant caracteristice unei cilindree de 1,6 litri dar standardul de putere şi cuplu este cel al unei cilindree de 2,0 litri. Dezvolta 130 CP, fiind cel mai puternic motor de această mărime şi înlocuieşte, în cadrul gamei Qashqai, versiunea cu transmisie manuală a motorizării 2,0 dCi, oferind însă acelaşi cuplu: 320 Nm. Întreg cuplul este dezvoltat la 1.750 rpm însă 80% este disponibil încă de la 1.500 rpm.
AVM, sistemul minune
Performanţele de cel mai înalt nivel s-au obţinut în condiţiile unei reduceri cu 24% a consumului de carburant comparativ cu 2,0 dCi, de la 5,9 litri/100 km la 4,5 litri/ 100 km în regim combinat. Şi emisiile au scăzut, de la 155 g/km la 119 g/km.
Crossoverul Nissan Qashqai este primul model din segmentul C dotat cu sistemul Around View Monitor (AVM). Combinând imaginile preluate de 4 camere video montate pe grila frontală, haion şi oglinzile retrovizoare exterioare, AVM proiectează pe display-ul Nissan Connect o vedere la 360° asupra maşinii, o imagine de tip "helicopter view". Şoferul are acces la fiecare din cele 4 camere de luat vederi, observând toate posibilele obstacole din jurul maşinii. Această tehnologie inovatoare oferită de Nissan, primul constructor care a dotat un model cu camera de luat vederi pentru ma