Munca si pasiunea inseamna in jur de 75% din succesul unui om care lucreaza in publicitate, restul de 25% fiind reprezentat de talent, a declarat Adrian Tuluca, managing director al Propaganda Creative Services, una dintre cele mai mari agentii independente de creatie din Romania.
“Cine iti spune ca poti face totul repede, de exemplu, ca poti invata limba franceza in doua saptamani, te minte. Daca inainte de criza orice individid a putut sa isi dubleze salariul un an doi, trei, a capatat constiinta unei false valori. Iar publicitatea a avut foatre multi oameni din astia care au ajuns la cu un salariu destul de mare si cand a venit criza au fost primii care au fost dati afara, pentru ca nu produceau. Pentru ca publicitatea este un mix intre talent, pasiune si munca, dupa parerea mea munca este 75%. Un prieten imi spunea ca in carciumi este plin de poeti si oamani talentati care iti pot scrie o poezie pe un servetel pentru o bere”, explica managerul si fondatorul Propaganda.
Adrian Tuluca (37 de ani) a lansat in 2002 agentia Propaganda, dupa cinci ani in care a lucrat pentru McCann Erickson, parte a grupului de comunicare McCann Worldgroup, condus de Bogdan Enoiu. In prezent, Tuluca detine 90% din companie, restul de 10% fiind impartit egal intre Svetlana Bulacu si Ana-Simina Leotescu, conform datelor de la Registrul Comertului. Publicitatea, o meserie de uzura. Este foarte greu ca cei de 35-40 de ani sa faca mereu diferit lucrurile Propaganda a avut anul trecut o cifra de afaceri mai mare cu aproximativ 25% fata de businessul de 2,7 milioane de euro din 2011, ca urmare a diversificarii portofoliului de servicii oferite.
Practic, anul trecut si-a adaugat doua divizii noi: branding (prin divizia Propaganda Brand New) si BTL (prin Propaganda Live). Astfel, compania a ajuns la cinci divizii (ATL, branding, BTL, digital si media) care lucreaza pent