„Filmul-problemă", care ar putea schimba percepţia oamenilor faţă de fenomenul Facebook şi faţă de fondatorul reţelei, are mari şanse să fie nominalizat la Oscar 2011, susţin criticii americani.
După prima vizionare a filmului „The Social Network" spiritele s-au încins în America. Filmul este considerat un „zeitgeist" care portretizează generaţia digitală şi care ar putea ridica probleme pentru imaginea fondatorului reţelei Facebook, Mark Zuckerberg, milionarul de doar 26 de ani, scrie CNN. Înainte de premiera oficială, care are loc astăzi, în cadrul Festivalului de Film de la New York, presa se întreabă ce impact va avea pelicula şi dacă publicul îşi va schimba percepţia faţă de Facebook.
Zuckerberg, acest „Marele Gatsby"
Privilegiaţii care au avut şansa să-l vadă în avanpremieră spun că filmul nu este doar bun, ci chiar excelent. Reputatul critic Scott Foundas, de la publicaţia NYFF ce aparţine Societăţii de Film a Centrului Lincoln, scrie că „Social Network" este „portretul unui auto-exilat ce îşi marchează teritoriul într-o junglă", la fel ca în clasicul „Marele Gatsby", de F. Scott Fitzgerald, speculând că eroul ajunge să fie considerat un microcosmos al epocii digitale aşa cum Gatsby a reprezentat epoca jazz-ului. „Social Network" arată cum un om căruia nu-i păsa de bani ajunge cel mai tânăr miliardar din lume, pierzându-şi în acelaşi timp prietenii. Este construit ca un film de ficţiune, dar pe baza unor informaţii publice, iar Mark Zuckerberg atinge dimensiuni shakespeariene, cucerind o lume întreagă în detrimentul celor mai importante elemente din viaţa sa, apreciază Reuters.
Criticul de la Rolling Stones i-a acordat patru stele şi l-a numit „filmul anului care defineşte strălucit ultimul deceniu". Publicaţia online The Envelope apreciază că pelicula poate ajunge fără probleme pe lista nominalizărilor la Oscar pentru cel