Regia Autonomă de Transport Public a intrat în insolvenţă oficial, prin votul consilierilor locali, din cauza investiţiilor costisitoare şi ineficiente care au dus la acumularea unor datorii de peste 120 de milioane de lei.
Consilierii locali din Iaşi au pus cruce astăzi, 27 iunie, Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iaşi, înfiinţată în 2005 şi care a acumulat datorii totale de peste 120 de milioane de lei. Societatea a intrat în insolvenţă, cu restanţe uriaşe la bugetul de stat, iar pe "cadavrul" regiei a fost înfiinţată tot astăzi, prin vot al consilierilor locali, Compania de Transport Public (CTP) Iaşi S.A.
Noua societate are exact aceleaşi caracteristici administrative ca şi vechiul RATP, iar oficialii municipalităţii n-au prezentat niciun plan de redresare financiară pentru a acoperi pierderile lunare declarate, care se cifrează la aproximativ 400.000 de lei. "Aceeaşi finanţare, aceeaşi schemă de personal. Cum credeţi că noua societate va performa în exact aceleaşi condiţii? Ce exemplu dăm noi, ca o mare primărie din ţară, mai ales mediul privat de afaceri, când trecem în insolvenţă şi lăsam cu datorii o societate de asemenea anvergură", l-a interpelat Gabriel Grigore, reprezentant al PDL în forul municipal, pe primarul Gheorghe Nichita, în timpul şedinţei de Consiliu Local.
Şi un alt consilier local PDL, Constantin Axinia, a opinat că în scurt timp noua societate va fi dusă spre aceleaşi "performanţe". "Facem transport public modern cu un singur tramvai nou. Peste şase luni vor exista exact aceiaşi indicatori ca şi acum. Cine va plăti aceste găuri?", a întrebat Axinia.
Edilul Iaşiului a răspuns pe un ton agresiv întrebărilor celor doi, acuzându-i de politicinism. "Aş vrea să văd şi eu cât de sănătoase sunt firmele private înfiinţate pe filieră politică pe la Iaşi. Doamna director economic, vă rog să faceţi nişte verificări“, s-