Ministerul Administraţiei şi Internelor supune dezbaterii publice proiectul Ordinul ministrului administraţiei şi internelor privind evidenţa permiselor de conducere reţinute şi a sancţiunilor aplicate conducătorilor de autovehicule sau tramvaie, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică.
UPDATE. Cazierul auto, care este solicitat de cele mai multe ori de șoferii care intenționează să-și vândă mașina, se comunică la cererea acestuia, pentru perioada dorită. Cererea se depune poliţia rutieră pe raza căreia titularul permisului de conducere îşi are domiciliul sau reşedinţa.
UPDATE. Menţiunile privind permisele reţinute şi sancţiunile aplicate se şterg automat din baza de date a Poliției în termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a fost săvârşită fapta.
UPDATE. Procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, încheiate de ofiţerii şi agenţii de poliţie rutieră, prin care au fost aplicate sancţiuni contravenţionale complementare, se transmit în termen de 24 de ore, în copie, poliţiei rutiere competente teritorial, care asigură implementarea menţiunilor în aplicaţia informatică „ABATERI”.
De asemenea, în cazul în care sancțiunile au fost aplicate de către Poliţia Locală.
Un exemplar al procesului verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se păstrează o perioadă de 5 ani, calculată de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a fost săvârşită fapta, se mai arată în proiectul de pe site-ul www.mai.gov.ro.
Proiectul are în vedere stabilirea condiţiilor concrete privind modul şi termenele de păstrare a permiselor de conducere reţinute şi a sancţiunilor aplicate. De asemenea, are în vedere desemnarea Inspectoratului General al Poliției Române şi stabilirea competenţelor structurilor poliţiei rutiere pentru preluc