Vodafone, al doilea operator de telefonie mobila de pe piata, care are 3.200 de angajati, va pastra constant numarul de oameni pana la sfarsitul acestui an.
Criza de personal de pe piata locala a fortei de munca se resimte si in de telecomunicatii, chiar daca sectorul a ajuns la o anumita maturitate, iar businessurile sunt tot mai stabile.
"Romania trece printr-un deficit de forta de munca cauzat de statutul de economie emergenta", declara Anca Podoleanu, director de resurse umane in cadrul companiei Vodafone Romania, al doilea operator de telefonie mobila de pe piata locala.
Deficitul de personal nu se resimte doar in Romania, ci exista si la nivel international ca urmare a unei perioade insuficiente de tranzitie de experienta de la o generatie la alta.
"In industria noastra, de exemplu, impactul pe care le-au avut noile tehnologii la nivel global in ultimii ani este exponential, iar oamenii nu au avut timp sa se formeze asa cum trebuie. Este o deficienta mai mult pe partea de skill set (abilitati - n.red.), decat pe partea de cunostinte", spune Podoleanu.
Chiar daca nu sunt suficient de multi oameni care sa iasa de pe bancile scolii pentru a lucra in industria de telecom, directorul de resurse umane al operatorului de telefonie mobila spune ca lipsa de personal poate fi suplinita prin recrutarea celor pasionati din domeniu, care aleg sa se dezvolte pe cont propriu. "Pentru a lucra in industria de telecom, in care evolutia este foarte rapida, o persoana trebuie sa aiba anumite calificari si cunostinte, care in scoala nu se fac la nivelul de care avem noi nevoie", afirma directorul de resurse umane al companiei de telefonie.
Vodafone are un parteneriat cu Facultatea de electronica, telecomunicatii si tehnologia Informatiei din cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti, care este in deru