Astăzi, în programul Festivalului Naţional de Teatru de la Sibiu dau întâlnire publicului Italia, Belgia şi România.
La Teatrul "GONG", o producţie a Teatrului Nottara din Bucureşti, "Metoda" (The Method), în regia lui Theodor Cristian Popescu, după piesa omonimă a dramaturgului catalan Jordi Galceran. Cerasela Iosifescu, Adrian Vancica, Alexandru Jitea şi Gabriel Răuţă sunt patru candidaţi la concursul pentru un post de mare responsabilitate într-o companie suedeză. S-ar părea că metoda de intervievare este una neobişnuită. Timpul trece, candidaţii sunt singuri şi nimeni nu vine să le spună cum se va desfăşura selecţia. Mai mult, ei realizează că sunt într-o cameră izolată, din care nu mai pot pleca, iar cineva din afara camerei îi urmăreşte pentru a afla care este persoana potrivită pentru ocuparea postului disponibil. Seria de teste la care sunt supuşi este debusolantă la început. Fiecare concurent trebuie să-şi demonstreze abilităţile, în funcţie de acestea fiind eliminaţi unul câte unul, cel care va rezista până la final primind slujba. Astfel, întâlnirea dintre cei patru, pe fondul tensiunii puternice, va deveni oglinda în care personajele îşi reflectă umanitatea, empatia, insensibilitatea sau intoleranţa. La final, însă, spre deosebire de ceea ce ne-am imaginat, ceea ce părea să fie nu a fost aşa...
La Sala Studio, publicul este aşteptat la "Balerinii timpului" (Ballarini), ultima parte a "Trilogiei Ochelarilor", alături de "Apă sfinţită" şi "Castelul lui Zisa", pusă în scenă de Emma Dante cu compania "Sud Costa Occidentale" din Palermo. Într-o cameră, o bătrână se apleacă asupra unui cufăr deschis. Ea stă în picioare ţinând în mână un ştecher şi o priză, iar de îndată ce le conectează firmamentul de deasupra ei se luminează. Dintr-un alt cufăr iese un bătrân care se uită înspre ea şi îi zâmbeşte drăgăstos. El se apropie. Ea îl ajută să-şi pună