Foto: Thinkstock Ca la noi, la nimeni! În timp ce în România, în lipsă de alte preocupări, se fac proiecte pentru a “îndulci” Codul Rutier - deşi este cunoscut faptul că s-au ridicat cimitire pe şoselele ţării - faptul că ţara noastră este singura din Uniunea Europeană care reglementează înmatricularea vehiculelor furate, nu pare să deranjeze pe nimeni. Motiv suficient pentru ca hoţii de autoturisme să speculeze această lacună legislativă în favoarea lor şi în defavoarea cetăţeanului păgubit. Dacă vorbim de Bucureşti, marfă există, chiar şi pentru urmaşii urmaşilor hoţilor, căci maşini sunt din belşug. Mai exact, peste un milion de autoturisme. În 2010, la nivelul întregii ţări au fost sesizate 4457 de furturi auto, dintre care 2100 recuperate. Tot anul trecut, în Capitală, cea mai vânată maşină de către hoţi a fost bătrâna Dacie, vreo 600 de bucăţi furate, cele mai multe ajungând la centrele de fier vechi.
Sunt foarte abili şi, pe vremurile astea de restrişte, debordează de inspiraţie, inventivitate şi rapiditate. Cu alte cuvinte,”marfă” să fie, că putere de furat există cu carul! Au între 25-30 de ani şi, culmea, deşi “adoră” mărcile de maşini străine, au rămas fideli Daciei noastre autohtone. Evident, au motivele lor! Termină treaba în mai puţin de zece minute şi pe principiul “veni, vidi, vici”, o dată ce le-a picat cu tronc vreun autoturism, al lor este! Potrivit statisticii puse la dispoziţie de Poliţia Română, în anul 2009 au fost sesizate 4839 de furturi de autoturisme, în timp ce în 2010 s-au înregistrat 4457 (-7,98%), dintre care 2100 au fost recuperate. Surse neoficiale au declarat însă că în Bucureşti se fură patru maşini pe zi, în comparaţie cu alte capitale europene unde rata maşinilor furate este mult mai mare. Berlin - 20 de maşini furate/zi; Varşovia - 8, Budapesta-12. Lipsa locurilor de parcare păzite, nesupravegherea video a acestora, lip