Publicaţiile „Adevărul“ şi „Adevărul de Seară“ au avut în luna martie reclame în valoare de 1,4 milioane de euro la rate-card, fiind cele mai căutate de advertiseri. Publicitatea în presa scrisă a fost, luna trecută, de aproximativ 30 de milioane de euro (tarife-listă), conform monitorizării Biroului Român de Audit al Tirajelor.
În luna martie 2011, publicitatea din presa scrisă a totalizat aproximativ 30 de milioane de euro la rate-card (tarife-listă fără discounturi), în creştere cu 22% faţă de februarie, conform datelor Studiului de Monitorizare a Invesţiilor în Publicitate pentru Presa Scrisă din cadrul BRAT. Două publicaţii ale Adevărul Holding, „Adevărul" şi „Adevărul de Seară", au avut împreună 356 de inserţii, ceea ce reprezintă echivalentul a 1,4 milioane de euro rate-card.
Ziarul „Adevărul" conduce pe segmentul publicaţiilor de calitate în ceea ce priveşte volumul de publicitate atras, având 187 de machete publicitare, contravaloarea a 646.555 de euro.
Astfel, „Adevărul" a reuşit să devanseze cotidiene precum „România liberă" şi „Jurnalul Naţional". Cel din urmă a avut, în luna martie, doar 94 de inserţii, ce au valorat 379.228 de euro la rate-card. „Adevărul de Seară" a numărat luna trecută 169 de inserţii publicitare. Şi tabloidul „Click!" a avut în martie 248 de machete publicitare, care au însumat peste jumătate de milion de euro. Printre clienţii care au cumpărat reclamă în ziarul „Adevărul" se numără Vodafone, Orange, Ikea, Baumax şi Alpha Bank Group.
Companiile telecom, principalul investitor
Aceleaşi date mai arată că 38% din suma e 30 de milioane de euro o reprezintă promovarea unor produse media sau evenimente culturale, iar 11% o constituie valoarea anunţurilor de mică publicitate. În topul clienţilor publicitari ai presei scrise se află serviciile de comunicaţii mobile, care au o pondere de aproximativ 9% din t