Werner Moertel: Businessul nostru din Romania a fost profitabil pana in urma cu trei ani, cand am inceput sa investim masiv in extindere. Operatiunile sunt inca profitabile, dar costurile de extindere sunt vinovate pentru pierderile in crestere raportate de Generali Asigurari. Generali a inregistrat anul trecut prime brute subscrise de 84,2 milioane de euro, in crestere cu 135% fata de 2005, si pierderi de 6,9 milioane de euro, in crestere cu 130% fata de 2005, conform rezultatelor publicate ieri de compania-mama.
Cresterea businessului Generali in Romania a fost mai pronuntata pe segmentul asigurarilor generale, unde primele brute subscrise au crescut cu 141%, la 72,6 milioane de euro. Pe asigurari de viata, cresterea a fost de 103%, pana la 11,6 milioane de euro. Romania a fost astfel o exceptie de la regula businessului Generali in regiune, segmentul asigurarilor de viata fiind mai dinamic decat cel de asigurari generale in majoritatea statelor europene.
La nivelul intregii piete, cresterea a fost anul trecut de 34%, pana la 1,6 miliarde de euro. Crescand mult mai rapid decat piata, Generali a reusit sa depaseasca o cota de piata de 5%, urcand doua locuri in topul celor mai mari asiguratori de pe piata.
Compania a inregistrat anul trecut cel mai rapid ritm de crestere din top 10 asiguratori locali, aproape de patru ori mai mare decat ritmul de crestere al pietei asigurarilor. Nivelul primelor brute a permis asiguratorului sa urce doua pozitii in top de pe locul 10 in 2005 pe locul 8 in 2006.
Cresterea rapida a venit insa cu costul unei pierderi totale de 6,9 milioane de euro la nivelul intregului an, comparativ cu o pierdere de 3 milioane de euro raportata in 2005. Toate datele prezentate ieri de grup sunt calculate conform standardelor internationale de raportare financiara (IFRS).
"Businessul nostru din Romania a fost prof