Designerului român Emil Jacob i-a venit ideea să proiecteze scaune în timpul unui zbor efectuat în 2004 pe ruta Bucureşti-Paris, atunci când a renunţat să stea confortabil pe locul său şi a decis să se întindă pur şi simplu pe podea. observat atunci cât spaţiu nefolosit este deasupra locurilor pe care stau pasagerii şi s-a decis să profite de acest spaţiu gol din aeronave, potrivit Agerpres.
Jacob, preşedinte şi fondator al firmei Jacob-Innovations, LLC, cu sediul la Boston, a început să deseneze interioare de avioane, folosind modelul său "Step-Seat", eficient atât din punct ulde vedere al costurilor, cât şi confortabil pentru pasageri, deşi cele două par complet opuse. Jacob înţelege ambele aspecte: pe lângă activitatea sa ca designer, românul are o diplomă în finanţe şi economie.
Printre modelele de design al spaţiului pentru pasagerii avioanelor, concepute de Jacob în special pentru clasa business, se numără află unele care prevăd amplasarea unor scări laterale ce conduc pasagerul la un etaj superior situat deasupra celui convenţional şi prevăzut, la fel ca şi cel de jos, cu o extindere ce poate funcţiona ca pat, în timp ce sub spaţiul destinat treptelor se pot amplasa bagajele.
Care sunt şansele să urcaţi nişte scări într-un modul supraetajat în timp ce călătoriţi cu avionul? "Companiile aeriene sunt destul de rigide atunci când încearcă să facă orice modificări semnificative", explică Jacob. "Avem proiecte pentru unele dintre cele mai mari companii aeriene din lume, mai ales peste hotare, însă le place să ţină orice aspecte noi cât mai discret", adaugă designerul român.
Designerului român Emil Jacob i-a venit ideea să proiecteze scaune în timpul unui zbor efectuat în 2004 pe ruta Bucureşti-Paris, atunci când a renunţat să stea confortabil pe locul său şi a decis să se întindă pur şi simplu pe podea. observat atunci cât spaţiu nefolosit