Luminiţa Ristea, managing partner în cadrul companiei Nexia România, consideră că românii încă nu s-au învăţat să investească inteligent. Ristea este de părere că românii se limitează, din păcate, la mâncare, autoturisme de lux, apartamente, case în proprietate, lucruri care, în general, epatează. Are multe realizări profesionale la activ, însă, de departe, cea mai de succes “mişcare” a făcut-o în 2005. Atunci, după eforturi susţinute, compania sa a fost acceptată să reprezinte, în România, casa internaţională de audit şi consultanţă Nexia.
„De la o firmă locală de contabilitate, audit şi consultanţă fiscală, am ajuns să fim cartea de vizită pentru o reţea globală în România”, spune cu mândrie Luminiţa Ristea. Ea consideră că acest lucru a dus automat la schimbarea mentalităţii, nu doar a ei, ci a întregii organizaţii Consulting R Group. „Evenimentele şi succesele ulterioare ne-au demonstrat cât de norocoşi am fost, dar ne-au obligat să oferim ce e mai bun din experienţa şi cunoştinţele noastre profesionale”, susţine Ristea.
Ea este de părere că pentru a performa nu trebuie să ai doar intuiţie, ci şi pregătirea şi dezvoltarea profesională necesară, care, de altfel, reprezintă drumul către performanţă. În prezent, Nexia International se află între primele zece companii internaţionale în domeniul auditului şi consultanţei, cu 520 de birouri în peste o sută de ţări. Compania a avut, în 2008, o cifră de afaceri de 2,2 miliarde de dolari.
Concurenţa, un „rău“ necesar
Concurenţa este imperios necesară, susţine Luminiţa Ristea. „Ne ajută să ne depăşim limitele. De altfel, de multe ori am ajuns să colaborăm cu firme concurente. Aşa am reuşit să ne cunoaştem mai bine şi, ce e cel mai important, să ne respectăm reciproc“, conchide unul dintre şefii de la Nexia România.
Luminiţa Ristea nu face niciodată rab