Mesajele pe Twitter, folosite de candidatii la alegerile prezidentiale din Statele Unite pentru a mobiliza electoratul si pentru a aduna fonduri pentru campanie, ar putea fi arma secreta in alegerile din noiembrie.
"Twitter poate sa influenteze cursul dezbaterii nationale", a estimat Zach Green, director al unei firme de studii media 140Elect, care consiliaza politicienii in privinta utilizarii site-ului de microblogging, relateaza AFP.
Potrivit spuselor sale, prin intermediul Twitter se poate introduce un subiect in dezbaterea nationala si fiecare persoana isi poate face cunoscuta opinia asupra subiectului, inainte de a se fi scris orice articol de presa. In plus, prin Twitter, candidatii se pot adresa direct oamenilor, fara interferenta unei alte institutii media.
In opinia lui Tony Fratto, fost purtator de cuvant la Casa Alba, in timpul lui George W. Bush, Twitter poate schimba total lucrurile. "A permis echipelor electorale sa se adreseze unui numar maxim de oameni, foarte rapid si foarte ieftin", a spus acesta. El a adaugat ca oamenii politici pot sa si raspunda foarte rapid acuzatiilor ce li se aduc, fara sa mai astepte scrierea unui comunicat de presa sau aparitia la televizor.
Presedintele democrat Barack Obama conduce detasat in fata rivalului sau republican, Mitt Romney, in privinta celor care il "urmaresc" pe Twitter, respectiv 18,7 milioane de oameni, fata de numai 900.000 pentru Mitt Romney.
De asemenea, Obama publica de doua ori mai multe mesaje pe Twitter decat Romney, insa mesajele acestuia din urma sunt reluate de mai multi utilizatori, ceea ce demonstreaza ca partizanii sai sunt mai "motivati", potrivit lui Green.
Astfel, Twitter poate reprezenta ceea ce radio a fost pentru Franklin Roosevelt, televiziunea pentru John F. Kennedy si campaniile de comunicare pentru Ronald Reagan: