Companiile de colectare a creanţelor au decis să-şi reglementeze "din interior" piaţa. Persoanele fizice sau juridice care consideră drept abuziv comportamentul recuperatorilor de creanţe
Companiile de colectare a creanţelor au decis să-şi reglementeze "din interior" piaţa.
Persoanele fizice sau juridice care consideră drept abuziv comportamentul recuperatorilor de creanţe se pot adresa, începând de ieri, Asociaţiei de Management al Creanţelor Comerciale (AMCC).
Asociaţia a fost înfiinţată de trei companii, respectiv Coface România Credit Management Services, EOS KSI România şi Creditreform România, care controlează circa 70% din piaţa de profil, pe care activează însă circa 50 de companii. Aderarea la AMCC presupune asumarea unui cod de conduită, care include reglementări clare referitoare la desfăşurarea activităţii de colectare de creanţe.
Astfel, principiile comunicării cu debitorul includ recomandări privind orele între care se pot desfăşura convorbirile telefonice (de exemplu, doar între orele 6.00 şi 20.00), cum se trimite corespondenţa, în ce condiţii persoana care colectează datoriile poate face vizite debitorului.
"Adoptarea unui cod de conduită duce practic la reglementarea pieţei. Vrem să ne asigurăm că membrii asociaţiei tratează corect debitorii", a afirmat vicepreşedintele AMCC Georg Kovacs, director al EOS KSI România.
Monitorizarea respectării codului de conduită de către toţi membrii, şi chiar sancţionarea firmelor considerate vinovate, promovarea serviciului de mangement al creanţelor, arbitrarea divergenţelor dintre membri constituie, de altfel, unele dintre obiectivele AMCC.
"Poate pe viitor vom elabora şi un proiect de lege, prin care vom căuta să obţinem sprijinul justiţiei pentru activitatea de colectare de creanţe. În prezent, în cazul colectării pe cale amiabilă, recuperarea datoriilor po