Taxele din transportul feroviar romanesc sunt foarte mari in comparatie cu media europeana, traficul de calatori pe piata locala a scazut in ultimii ani, desi in UE a crescut, si este nevoie de o strategie viabila in domeniu, a declarat seful Directiei Energie si Transport a CE, Enrico Pasquarelli, citat de Mediafax.
"Se impune o strategie viabila pentru dezvoltarea transportului feroviar, insa fara o sustinere politica procesul de scadere a traficului va continua. Neconcordanta dintre transportul feroviar si cel rutier afecteaza bunul mers al transporturilor, iar Romania nu sta bine la capitolul acces pe calea ferata, unde taxele sunt foarte mari in comparatie cu Europa", a declarat Pasquarelli la evenimentul "Zilele Feroviare", organizat la Bucuresti.
El a precizat ca traficul de calatori a scazut in Romania cu 36% in ultimii sapte ani, in comparatie cu celelalte state membre ale Uniunii Europene, care au inregistrat o crestere medie de 6,6%.
Potrivit acestuia, Romania va cheltui mai multi bani decat poate primi de la UE pentru transportul feroviar, daca nu va absorbi sumele.
Prezent la eveniment, directorul Comunitatii Companiilor Europene de Cale Ferata si Infrastructura, Johannes Ludewig, a declarat ca Romania se afla pe ultimul loc intre statele membre UE in functie de investitiile in infrastructura feroviara si ca o eventuala continuare a subfinantarii va duce la "un colaps total al sistemului feroviar".
"Este o totala contradictie intre ceea ce se intampla in Romania si ceea ce se intampla in Uniunea Europeana. Guvernul sprijina transportul rutier si asta nu este politica si strategia UE. Romania este intr-o stare critica, iar guvernul ar trebui sa spuna ca nu vrea sa sprijine calea ferata, ci transportul rutier, pentru ca asta se intampla", a spus Ludewig.
El a adaugat ca este obligatia guvern