Producătorul german a retuşat, în acest an, modelul său cu cea mai mare priză la public în România fără să schimbe mare lucru. Ceea ce, oricât de paradoxal ar suna, n-a fost tocmai o idee rea.
1 /.
Opel a revizuit gama Corsa după "principiul" lui Farfuridi. Pentru conformitate, este vorba de prima parte a celebrei ziceri, cea în care personajul lui Caragiale susţine: "să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimica".
Clientul obişnuit, care ar cuprinde rapid cu privirea noul subcompact Opel Corsa, ar putea identifica o singură schimbare consistentă, în comparaţie cu modelul pre-facelift: în partea frontală, al cărei design a cunoscut o primenire vizibilă.
Spre oricare altă zonă s-ar uita, la exterior sau în cabină, ar avea reale dificultăţi în a descoperi modificări de substanţă. Şi pe bună dreptate. Principalele noutăţi aduse de relansata gamă Corsa sunt ascunse ochiului.
Inginerii Opel au fost mult mai activi decât artiştii centrului de stil, venind cu intervenţii notabile la nivelul grupurilor propulsoare şi de fineţe în zona şasiului şi a sistemului de direcţie.
Rezultatul? Unul cât de poate de familiar. Corsa a rămas printre modelele care pot fi recomandate cu încredere celor care îşi caută o maşină de clasă B.
Cântărind realist modul de lucru ales de Opel pentru acest proiect vom constata că producătorul german nici nu avea prea multe opţiuni. Sau, mai degrabă, nu-şi permitea să aibă.
O veche vorbă din lumea sportului spune că echipa câştigătoare nu se schimbă. Team-ul învingător nu este însă răsplătit şi cu o scutire de la programul de antrenamente. Cu alte cuvinte, se aşteaptă de la el să menţină standardul consacrat şi, în mod ideal, să ajungă la o formă chiar mai bună.
La fel ca în 2010, Corsa a rămas cel mai bine vândut model Opel în România. Cu aprox