•Primaria continua sa rezilieze contractele de concesiune cu operatorii privati de transport public •Dupa ce SC Minibus SRL a fost scos de pe trasee, ieri a fost randul SC Prodan Impex SRL sa cunoasca rezilierea •Costel Pristavu, administratorul Minibus SRL, ameninta ca va contesta in justitie decizia primariei •Pe de alta parte, municipalitatea pregateste autobuzele vechi pentru preluarea traseelor de la operatorii privati
Aparute ca o initiativa particulara laudabila, sprijinita de administratia municipala sub conducerea actualului primar, firmele de maxi-taxi au transformat transportul local intr-o golanie fara margini: bani incasati fara a elibera bilete, evaziune fiscala, trasee parcurse dupa bunul plac al soferului, curse auto de viteza pe strazile orasului sunt doar cateva dintre rezultatele concesionarii transportului public urban de calatori. Acum, cand Primaria Iasi a luat o decizie clara, este de asteptat ca soferi de maxi-taxi sa transforme strazile orasului intr-un camp de lupta. Initiativa particulara trebuie sustinuta, dar intr-un cadru organizat, cu anumite reguli bine stabilite, iar in situatia in care aceasta provoaca dezordine si nu ofera servicii de calitate trebuie sa se inregistreze actiuni ferme de rezolvare a problemelor.
Dupa nenumarate reclamatii cu privire la modul in care operatorii privati de maxi-taxi indeplinesc activitatea de transport, reprezentantii primariei au hotarat rezilierea contractului cu doi dintre acestia. Este vorba despre SC Prodan Impex SRL si SC Minibus SRL. Primul dintre ei are concesionate trei trasee, deservite de un numar de 30 de microbuze. Cea de-a doua firma, SC Minibus SRL, are contracte de concesiune pentru sase trasee. In total pe aceste trasee circula aproximativ 100 de microbuze. "Hotararea de reziliere ramane definitiva. Operatorii care nu respecta contractele incheiate cu p