Bucureştenii au mers vineri în marile centre comerciale să vadă care-i treaba cu reducerile de Black Friday, însă, cu puţine excepţii, le-au găsit numai în magazinele de electronice şi electrocasnice, unde au stat la coadă şi două ore să cumpere ceva sau au plecat spunând că "nu se merită".
Într-un mall din Capitală, vineri dimineaţă, nu e mai multă lume decât de obicei în cursul săptămânii. La intrare, două fete împart pliante ale unui magazin cu reduceri de Black Friday. "Intră oamenii şi ne întreabă unde sunt reducerile".
Marea masă a celor care mişună - adolescenţi şi tineri, vârstnici, mame cu copii mici. Majoritatea se înghesuie, în cozi de zeci de oameni, într-un magazin de electronice şi electrocasnice. "Mizele" sunt domestice: storcătoare de fructe, prăjitoare de pâine, televizoare mari cu ecran plat şi alte aparate, mai mari sau mai mici.
Angajaţii magazinului poartă tricouri negre cu inscripţiile "Black Friday" şi "20%", "40%" ori "60%". La ieşire, mulţi agenţi de pază, care verifică toate bonurile, pentru că sistemele de alarmă contra furtului piuie de cele mai multe ori când iese cineva cu un produs. "Totuşi, nu au fost probleme", spune unul dintre agenţi.
Coada abia se mişcă, sunt probleme cu calculatoarele, cu facturile, oamenii se agită că aşteaptă de un sfert de ceas în faţa casei de marcat, după ce au stat o oră-două să ajungă acolo. La capătul unei cozi pentru telefoane mobile, oamenii află că nu pot cumpăra şi pe credit. Nemulţumire, vociferări, casiera abia face faţă situaţiei. "Vai de capul meu!", exclamă un alt angajat, în timp ce încearcă să remedieze situaţia şi să-i îndrume pe cumpărători.
În rest, oamenii se uită după ce-i interesează sau...se uită şi-atât. "Am venit să plătesc o factură şi-am zis să mă uit şi-aici. Am auzit de Black Friday - Vinerea Neagră, nu? Am fost şi anul trecut şi mi-am luat hotă şi