Porsche a organizat in luna mai in Romania un drive test (Porsche Roadshow Eastern Europe) cu cateva modele din gama, printre care 911 Targa 4S, Boxster S, Panamera 4S, Cayenne Diesel, Cayenne S.
Anul acesta, ruta aleasa a fost Bucuresti-Cheia-Brasov-Bucuresti.
Am condus pentru prima data un Porsche, o marca care ma asteptam sa fie premium, insa autoturismele sunt cu o clasa peste, sunt intre premium si lux. Indiferent ca esti la volanul unui SUV diesel, intr-o limuzina sau intr-o decapotabila, te simti la fel de bine. Chiar daca un model costa sub 60.000 euro, iar altul sare de 120.000 euro, calitatea este aceeasi, senzatiile sunt la fel de tari.
Pana si cel mai slab motor Porsche, de 255 CP, este in stare sa duca modelul cabrio Boxter de la 0 la 100 km/h in 5,9 secunde, iar pretul decapotabilei nu este exagerat, 53.000 euro cu TVA.
Drive testul organizat de Porsche cu zece masini ne-a oferit sansa de a vedea de ce e in stare marca germana, renumita pentru sportivitate. In drum spre Cheia am putut testa puterea masinilor, stabilitatea in curbe, acceleratia in linie dreapta, franarea la viteze mari, toate trecute cu note mari de marca germana.
Dezavantajele unui Porsche 911, spatiul mic pentru bagaje, garda joasa la sol, pretul ridicat pentru unele motorizari, dispar in momentul in care esti la volan si apesi pedala de acceleratie pentru doar 4,9 secunde, ca sa ajungi la 100 km/h.
Porsche 911 poate fi condus in trei feluri: Normal, Sport si Sport Plus. Daca butonul Sport nu ti-a dat destula putere, poti sa incerci Sport Plus, care la o apasare in forta te lipeste de tetiera si la 150 km/h, iar daca franezi retrogradeaza imediat si se pregateste pentru o eventuala acceleratie.
Nu a menajat nimeni masinile, toti am condus pe modul Sport Plus, incercand sa ne tinem dupa pilotul german care conducea un Cayenne S, iar consu