CES Las Vegas (târgul de electronice de consum) s-a terminat, însă lupta abia începe. Lupta producătorilor cu un public care se codeşte înainte să-şi facă poftele, care poate nu mai are acelaşi acces la credit şi poate nici aceeaşi aplecare să se ştie dator.
Bariera e mai sus, dar şi tentaţiile tind să urce dupa ea. Am făcut o listă cu tehnologiile şi produsele care se apropie cel mai mult de limita lui "vreau neapărat!"
HD. Înalta rezoluţie are deja trei posturi de televiziune în România, se pregătesc nişte oferte pe internet (sau cel puţin aşa se laudă o firmă la ultimul salon Hi-Fi Arena). Evident, sunt filmele blu-ray, camerele tot mai jos ca preţ şi sus ca performanţe… ai avea ce să vezi! Două tendinţe importante au ţinut capul de afiş la CES anul acesta: ecranele super-subţiri şi serviciile conexe care transformă televizorul într-un receptor de conţinut din internet (YouTube şi nu numai). Dincolo de ele, acesoriile devin şi ele tot mai sexy, precum VieraCast, de la Panasonic, care trimite într-una sau mai multe plasme din casă filme şi emisiuni HD, fără fir. Asta deschide noi orizonturi televizorului de pe frigider… şi apropos de frigider, firma japoneză a decis să aducă anul acesta în România şi linia de electrocasnice – aflaţi vestea în premieră aici.
Competitorul Sony a lansat cel mai negru şi mai mic televizor. Cel mai negru pentru că are cel mai mare contrast de pe piaţă şi mic pentru ca tehnologia OLED cu care e construit nu permite dimensiuni mai mari de ecranul unui televizor Sport de odinioară. Probabil că pentru publicul larg va conta mai mult modelul Vaio P, un laptop ultra-mic nu neapărat ultra-scump, din gama celor cu Intel Atom. L-am văzut, l-am testat, trebuie să-mi pun ochelari dacă vreau să-l iau pentru că rezoluţia e mare, ecranul mic şi lat şi literele sunt luate din abecedarul furnicilor… Nu ştim dacă va