•Inainte de 1990, romanii stiau ca cel care organiza toata procedura de executare silita era executorul judecatoresc, dupa regulile inscrise in Codul de Procedura Civila, in titlul "Despre executarea silita".
Dupa 1990, numarul organelor de executare silita s-au inmultit. Au aparut organele de executare silita apartinind Directiilor Generale ale Finantelor Publice si Controlului Financiar de Stat si ale Directiilor Regionale Vamale care isi desfasoara activitatea dupa regulile procedurale instituite prin Ordonanta Guvernului 11/96, act normativ ce a suferit de la aparitie mai multe modificari.
In 1998, odata cu aparitia legii bancare nr. 58 si bancile isi pot recupera, teoretic, creantele prin organele de executare proprii. Spunem ca doar teoretic exista aceasta posibilitate din partea bancilor, intrucit executori bancari inca nu exista, legea 58 nefiind urmata de ordin al Ministerului Justitiei care sa ateste calitatea organelor de executare silita din cadrul institutiilor bancare.
Iata ca in Monitorul Oficial 197 din 6.05.1999 a aparut Ordinul Ministerului Transporturilor nr. 114 emis in baza art. 6 din O.G. 14/99, prin care se creaza un nou organ de executare silita - Autoritatea Romana Rutiera.
Conform acestui ordin, organele de executare silita apartinind Autoritatii Romane Rutiere sint abilitate sa efectueze procedura de executare silita pentru creantele la Fondul special al drumurilor publice administrat de Ministerul Transporturilor.
Ca si la institutiile bugetare - finante si vami, si procesul verbal de constatare intocmit de personalul imputernicit din cadrul Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", constituie titlu executoriu. Toata procedura de executare silita initiata pentru recuperarea creantelor la Fondul special al drumurilor publice se face de Autoritatea Rutiera Romana (ARR) in c