Cei doi giganţi ai industriei aeronautice au avut rezultate pozitive anul trecut, însă pentru anul în curs estimează o scădere a cererii de aeronave şi o reducere a cifrelor de afaceri. Boeing şi Airbus s-au luptat dintotdeauna pentru supremaţie, niciodată însă atât de strâns ca acum. CEO-ul companiei europene, membră a grupului EADS, Thomas Enders, spune că 2007 a fost pentru firma sa „un an plin de provocări, dar încheiat cu succes“. Cifrele îi susţin de
Cei doi giganţi ai industriei aeronautice au avut rezultate pozitive anul trecut, însă pentru anul în curs estimează o scădere a cererii de aeronave şi o reducere a cifrelor de afaceri.
Boeing şi Airbus s-au luptat dintotdeauna pentru supremaţie, niciodată însă atât de strâns ca acum. CEO-ul companiei europene, membră a grupului EADS, Thomas Enders, spune că 2007 a fost pentru firma sa „un an plin de provocări, dar încheiat cu succes“. Cifrele îi susţin declaraţia. Dacă în 2006 Airbus a livrat 434 de aeronave, anul trecut numărul acestora a crescut cu 19 unităţi, până la 453. Graţie acestui avans, europenii şi-au învins încă o dată concurenţii de la Boeing, care au livrat numai 441 de avioane.
Victoria în faţa Boeing nu a adus însă linişte la sediul din Toulouse. Enders nu a reuşit să scape de problema costurilor, încă foarte mari, ale Airbus. Deşi a reuşit să economisească 300 de milioane de euro în 2007, în mare parte prin concedieri masive şi reduceri de costuri pentru subansamble, şeful Airbus este conştient că programul Power8, care are ca ţintă recuperarea a două miliarde de euro până în 2010 şi concedierea a nu mai puţin de 10.000 de angajaţi, este o sarcină extrem de dificilă.
Nici cei de la Boeing nu stau pe roze. La începutul anului, americanii au amânat din nou lansarea mastodontului 787 Dreamliner, u