Controversele din jurul privatizarii companiei CFR Marfa sunt departe de a se fi incheiat. Acum, problema care se ridica o constituie pozitia de monopol pe care Grupul Feroviar Roman, noul actionar majoritar al companiei, o are prin asocierea cotelor de piata ale celor doua companii, informeaza Realitatea.net. Sursa imagine: cotidianul.ro
Comicul situatiei apare, insa, dintr-un alt aspect: in timp ce seful Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, da de inteles ca problema monopolului ar putea da peste cap intregul proces de privatizare, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, nici macar n-a luat in calcul aceasta ipoteza. Cert e ca luni, seful Consiliului va discuta cu oficialii europeni pe aceasta tema.
Dupa ce la licitatia pentru cumpararea CFR Marfa a participat un singur ofertant, data de 20 iunie a adus multa bucurie ministrului Relu Fenechiu si intregului Cabinet Ponta. Cu surle si trambite, ministrul Fenechiu anunta fum alb pe hornurile ministerului: Grupul Feroviar Roman era desemnat castigator al licitatiei. Teoretic, mai lipseau doar doua etape: semnarea contractului, programata pentru saptamana viitoare, si plata celor 202 milioane de euro de catre compania omului de afaceri Gruia Stoica in termen de 60 de zile, conditie stabilita prin caietul de sarcini.
Surpriza insa. Hopul cel mai greu de trecut este acum analiza Consiliului Concurentei pe o posibila pozitie de monopol rezultata din asocierea cotelor de piata ale GFR si CFR Marfa. Cumulat, acestea depasesc 75% din piata feroviara de transport marfa.
"Asta e din ciclul 'de ce-ti e frica nu scapi'... Din primavara ne-am gandit la aceasta privatizare. Ne-am gandit ca lumea se va grabi pentru ca avem un termen cu FMI. Unul dintre candidati ne crea probleme, fiindca la ceilalti doi concurenti nu erau probleme. Doua lucruri am facut, am discutat deja cu CE, i-am prevenit ca e po