Privite ca obiective turistice, stadioanele marilor cluburi de fotbal europene adună turiști dispuși să plătească între 10 și 22 de euro pentru o intrare în arenă.
O vizită la stadion nu poate fi trecută la capitolul „culturalizare“, însă cu siguranță se poate bifa la capitolul „experiență ce trebuie încercată“, mai ales când vorbim de arene mereu pline, care adună cel puțin 50.000 de persoane la fiecare meci. Este, de altfel, o experiență pe care din ce în ce mai mulți turiști, microbiști sau nu, o încearcă. Cel mai bun exemplu este „Ziua porților deschise“, care a adunat peste 100.000 de persoane dornice să facă un tur al noii minuni Naţional Arena.
Aglomerația de atunci a demonstrat că stadionul ultramodern se poate transforma într-un obiectiv turistic, așa cum sunt arenele celor mai mari cluburi europene. Național Arena ar putea avea încasări de sute de mii de euro dacă numărul vizitatorilor care plătesc pentru un tur șase euro (25 de lei) de persoană ar fi de doar câteva procente din cei care au venit la deschidere. Un tarif asemănător este practicat la Estadio Mestalla (al clubului Valencia) sau la AOL Arena (al clubului Hamburg), stadioane cu o capacitate similară.
După modelul marilor stadioane europene, Național Arena ar putea fi inclus pe lista obiectivelor turistice ale Bucureștiului, așa cum este Stade de France pe hărțile turistice ale Parisului, adunând zeci de mii de persoane pentru un tur care costă 12 euro. Deci vizitatori se vor găsi, cu siguranță!
Stadioanele, noile muzee
Intrarea la Sagrada Familia costă 12,5 euro, respectiv 16,5 euro pentru un tur însoțit de un ghid. Vizitarea stadionului Nou Camp al extratereștrilor de la FC Barcelona scoate din buzunarul turistului 22 de euro, iar cel puțin 50% dintre persoanele care ajung în orașul catalan fac și un tur de stadion. Tariful este asemănător celui practicat pe St