Eugen Zbircea, directorul Provera, centrala de achizitii pentru magazinele Cora, Profi si Albinuta, spune ca afacerile companiei ar putea ajunge la 313 mil. euro in acest an, o parte din crestere venind din majorarea preturilor la alimente.
"Nu s-a resimtit inca o scadere dramatica a volumelor de vanzari in magazine, ca urmare a cresterii preturilor la alimentele de baza, insa ma astept sa vedem efectele pe termen lung", afirma Eugen Zbircea.
Provera Romania, infiintata in anul 2005, este centrala de achizitii pentru bunuri de larg consum a grupului Louis Delhaize la nivel local.
Aceasta opereaza in Romania trei hipermarketuri Cora si reteaua de magazine cu discount Profi care de anul trecut detine si magazinele Albinuta din Capitala.
Pentru operatiunile de pe piata romaneasca, Provera achizitioneaza circa 60.000 de produse, iar Zbircea spune ca urmareste colaborarea doar cu furnizori locali, chiar si pentru dezvoltarea marcii proprii.
"Interesul nostru principal este sa lucram cu furnizori locali, pentru ca in acest mod avem o reactie mult mai mare la noutati decat daca am aduce noi produsele de la distante foarte mari", spune managerul.
"Cand am introdus marca proprie Winny pe piata romaneasca, am inceput cu importuri de produse, insa am observat ca nu toate s-au pliat cerintelor consumatorilor locali. In special la produsele alimentare am observat diferente intre preferintele consumatorilor romani si ale celor de pe alte piete", explica Zbircea.
In prezent, marcile proprii reprezinta sub 10% din vanzarile celor trei retele de magazine detinute de retailerul Louis Delhaize. Winny, una dintre cele mai vandute marci proprii ale retailerilor alimentari, este dezvoltata de Provera in colaborare cu producatori romani.
"Vanzarile de produse marca proprie nu vor trece de 10% din cifra de afaceri a grupului in Ro