De unde vin, ce vor si unde se duc? Este intrebarea cheie al carui raspuns lamureste situatia actuala a presei gratuite din Romania. Evolutia acestor publicatii, desi inca timida, este atent monitorizata. Pe acest sector apar noi publicatii care vin sa completeze varii domenii sau, ca pe orice piata competitiva, sa-si gaseasca principalii �adversari� pentru castigarea suprematiei.
Piata autohtona a publicatiilor gratuite este din ce in ce mai diversificata si destul de ampla, aproximativ 180 astfel de publicatii existand la ora actuala in Romania. Intrebarea care se pune pregnant este insa daca ele vor pune monopol pe piata autohtona a publicatiilor platibile, mai ales ca avem exemplul suedezilor, unde, la mai bine de 10 ani de la aparitia primului cotidian gratuit, distribuit in mijloacele de transport in comun, ziarele de acest tip au ajuns a fi cele mai citite. Incet dar sigur, ele s-au impus la New York, Madrid, Paris si Stockholm, piata autohtona fiind si ea din ce in ce mai �amenintata� de presa gratuita.
Ne bucuram cand gasim locurile cele mai atractive pentru o plimbare sau aflam unde si cat trebuie sa platim pentru o sedinta de vibromasaj, unde putem sa vedem un stand-up comedy sau ne informam asupra locului unde ne putem petrece un weekend placut cu prietenii. Pentru asta s-au �nascut� revistele �24-FUN�, �Zile si Nopti� si �Sapte Seri�. Chit ca apeleaza la un rebrand sau ca isi largesc aria de distributie, tirajele acestora cresc pe zi ce trece mai ales datorita dezvoltarii retelei nationale, nu numai ca numar de copii ci si in ochii advertiserilor.
Anul trecut, in iunie, �B-24-FUN�, actuala �24-FUN� avea nu mai putin de 50.000 de exemplare numai in Bucuresti, in timp ce �Sapte Seri� avea un tiraj de aparitie de 60.000 de exemplare in capitala. In prezent, in plus fata de zona Bucurestiului, revista are un tiraj de peste 120,000 de exempl