Trei angajaţi avea agenţia 6 din cadrul CEC Cluj şi toţi trei se ocupau de golirea conturilor clienţilor. Procurorii au cerut arestarea celor trei dar un judecator de la Judecătoria Cluj Napoca a refuzat să emită mandatele de arestare.
Timp de aproape trei ani, cele trei angajate au furat din conturile deponenţilor, suma de 624.779 lei. În tot acest timp, conducerea CEC Bank Cluj nu a făcut niciun control la Agenţia 6, unde se întâmplau fraude bancare care pot concura cu marile inginerii financiare.
Micuţa agenţie bancară din cartierul clujean Gheoergheni era locul unde toţi angajaţii, în frunte cu şeful de agenţie, furau ca în codru din conturile celor care au încredere în “banca statului”. Şi ar mai fi furat mult şi bine dacă un client al CEC Bank nu şi-ar fi dat seama că, din senin, contul lui a fost lichidat, deşi el nu a cerut acest lucru, şi nici nu a încasat niciun leu. Constantin B. a depus o plângere la CEC şi a cerut tragerea la răspundere a celor implicaţi. A fost singurul din cei 23 de păgubiţi care şi-a dat seama că ceva putred se întâmplă. Restul, susţin anchetatorii, nici nu au sesizat că sunt probleme cu banii lor.
Falsificau datele din sistem
Procurorii de la DIICOT care au cerut arestarea celor trei funcţionare de la CEC Bank susţin că principala metodă de acţiune era “virarea unor sume de bani în alte conturi, de unde cea mai mare parte a sumelor de bani erau extrase”. Cazul arată cât de vulnerabile sunt băncile din interior. Cele trei angajate ale CEC au făcut ce au vrut, vreme de câţiva ani, fără ca nimeni să le întrebe de sănătate sau să le verifice activitatea.
Liliana Brie era şefa de agenţiei CEC Bank şi ea avea toate parolele care îi permiteau accesul în sistemul informatic care conţine datele clienţilor. Anchetatorii susţin că celelalte două angajate, Ana Coldea şi Ana Maria Vincze er