Grup Feroviar Român a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu, a anunţat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Ministrul a anunţat iniţial că volumul investiţiilor asumate este de 900 milioane euro, pentru ca pe urmă să se corecteze, precizând că este vorba de 900 milioane lei.
Joi, la orele prânzului, imediat după deschiderea singurei oferte primite pentru privatizarea CFR Marfă, cea din partea firmei GFR, ministrul a informat că oferta conţine condiţiile inacceptabile. La acel moment Relu Fenechiu nu a anunţat care sunt aceste condiţii. Ipoteza, confirmată mai târziu, la orele serii de către ministru, a fost că GFR doreşte plata pachetului de acţiuni în rate. La acel moment, oferta GFR trebuia respinsă ca fiind neconformă cu cerinţa din strategia de privatizare. Aceasta prevedea ca singură modalitate plata în cel mult 60 de zile de la semnarea contractului. Ministrul nu a respins însă oferta ca fiind inacceptabilă, precizând că au loc negocieri privind condiţiile inacceptabile.
Mai pe seară, într-o altă conferinţă de presă, desfăşurată la sediul USL, vizibil bucuros, ministrul Transporturilor a precizat că GFR va depune întreaga sumă de 202 milioane euro în 60 de zile de la semnarea contratului care va avea loc probabil săptămâna viitoare.
Problema este însă că singura ofertă valabilă din punct de vedere legal este cea depusă de GFR miercuri, la ora 10 când a expirat termenul de înaintare a propunerilor financiare ferme şi certe, ori oferta GFR conţinea şi propunerea inacceptabilă, cea a plăţii în rate.
Ieri oficialii bulgari au anunţat că renunţă la privatizarea companiei omoloage a CFR Marfă din ţara vecină, anume BDZ. Gruia Stoica e