Scris de A. Strugariu - Noul ministru delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism, Maria Grapini, vrea să crească turismul „cu bani puţini şi politici bune”, promovând apele termale, Delta Dunării, obiectivele culturale şi zonele în care turiştii pot descoperi folclorul autentic, cum ar fi Bucovina şi Maramureşul. Cât despre frunza Elenei Udrea şi campania iniţiată de aceasta pentru promovarea României, Grapini spune că va face o analiză pentru a se vedea dacă se impune un rebranding.
Maria Grapini a ţinut să precizeze, într-o conferinţă de presă susţinută luni, la Timişoara, că nu a rămas fără portofoliu şi că nu o interesează atât titulatura de „ministru delegat” pe care o are, cât pârghiile de care dispune din această postură, faptul că este ordonator de credite şi are posibilitatea de a promova iniţiative legislative ca membru al Guvernului Ponta.
„Nu avem minişti de rang 1 sau 2, fiecare avem felia noastră, sunt portofolii pline, avem aceleaşi drepturi, singura diferenţă este că eu, ministrul Economiei, Varujan Vosganian, şi ministrul delegat pentru Energie, Constantin Niţă, avem un aparat administrativ comun, suntem deserviţi de acelaşi personal”, a explicat Grapini.
În ceea ce priveşte promovarea turistică a României, noul ministru crede că va putea face treabă… şi cu bani puţini.
„Priorităţile sunt legate de măsuri focusate pe ceea ce poţi să faci în timpul cel mai scurt cu bani puţini – să nu ne aşteptăm că în 2013 va fi un buget fabulos şi ne vom scălda în bani -, dar din punctul meu de vedere, ca şi consumator de turism, ca cetăţean, toate punctele tari din domeniul turismului din România au fost subexploatate, subevaluate şi submediatizate. Mă refer aici la Delta Dunării, la staţiunile balneo, la obiectivele culturale. Ideea mea este să scoatem la suprafaţă aceste locuri (…), să le facem să devină sursă de bani la buget, pentru