Vanzarile Grupului Renault au avansat in primele 6 luni cu 21,6% pe o piata mondiala in urcare cu 16,0%, in timp ce cota de piata a crescut la 3,9%.
In primul semestru 2010, vanzarile Grupului la nivel mondial si cota de piata au crescut, Grupul pastrandu-si elanul dobandit in a doua parte a anului 2009. Cota de piata creste pe 12 din cele 15 piete principale ale Grupului.
Toate marcile au contribuit la imbunatatirea vanzarilor Grupului: marca Renault creste cu 19,9%, Dacia cu 18,2% si Renault Samsung Motors cu 61,0%.
Pe piata VP+VU, vanzarile la nivel mondial ale Grupului Renault au crescut cu 21,6% in primul semestru 2010, ajungand la 1 347 169 vehicule vandute. Cota de piata e de 3,9%, in crestere cu 0,2 puncte. Pe piata VP, Grupul Renault inregistreaza un volum de vanzari in crestere cu 22,2%, la 1 186 387 vehicule vandute (in conditiile in care piata la nivel mondial a fost in crestere cu 15,2%), cota de piata fiind de 4,5%, cu + 0,3 puncte.
Pentru primul semestru 2010, evenimentele de referinta au fost lansarile de produse noi pentru toate marcile Grupului: pentru Renault pe piata VP – Noul Mégane Coupé-Cabriolet si Fluence, pe piata VU – Noul Master; pentru Dacia – Duster si pentru Renault Samsung Motors – SM5.
Primele 15 piete reprezinta aproximativ 85% din vanzarile Grupului. La sfarsitul lui iunie 2010, dintre aceste 15 piete, 12 afiseaza progrese semnificative ale cotei de piata, iar 3 sunt in scadere.
Regiunea Europa (inclusiv Franta): vanzarile Grupului pentru VP+VU cresc cu 21,6% pe o piata in crestere cu 1,5%, cota de piata atinge 10,8% in crestere cu 1,8 puncte.
VP: Pe o piata in crestere cu 0,9%, vanzarile Grupului Renault cresc cu 21,7%, iar cota de piata cu 10,2% (+1,8 puncte). Marca Renault obtine a doua pozitie in Europa, in principal datorita succesului familiei Mégane si modelului Clio. Vanzarile marcii