Locuitorii din Capitală se aliniază trendului european de a folosi bicicleta pentru drumurile de zi cu zi din oraş. Astfel că bicicleta devine, uşor-uşor, nu doar un mijloc de transport, ci şi un mod de viaţă pentru bucureşteni.
Începutul primăverii aduce cu sine „revizia“ pe care orice pasionat de ciclism o “datorează” bicicletei lui.
Pistele care au apărut în urmă cu doi ani în Capitală au fost controversate încă de la implementarea lor. Au fost desenate pe trotuar, delimitate doar de nişte benzi galbene trasate pe asfalt şi celor mai mulţi nu le spun nimic. În Capitală există 32 de mari artere pe care s-au marcat piste pentru biciciclişti, printre care Calea Dorobanţilor, Şerban Vodă sau Piaţa Presei Libere. Pistele însumează 117 kilometri liniari destinate bicicliştilor.
Proiectarea, lucrările de execuţie, marcajele rutiere şi semaforizarea pistelor pentru biciclişti au costat municipalitatea 5,835 milioane de euro, din care numai semaforizarea pistelor pentru biciclişti a costat jumătate din suma alocată acestui proiect. Conform declaraţiilor purtătorului de cuvânt al Administraţiei Străzilor din Bucureşti, Carmen Dincă, pentru anul acesta primăria nu are alocată nici o sumă destinată mentenanţei pistelor, cu atât mai puţin pentru extinderea reţelei existente.
Turist pe „biclă“ în oraşul tău
Totuşi, plimbările prin Capitală pot fi mai mult decât o simplă metodă de a face mişcare. Uneori, ele se transformă în mini-circuite turistice prin care bucureştenii redescoperă frumuseţile oraşului în care locuiesc. Cu toate că infrastructura din Capitală pune beţe-n roate numărului tot mai mare de bucureşteni care au ales bicicleta ca mod de deplasare, cei care pedalează nu renunţă la pasiunea lor. Pentru foarte multi, Bucurestiul nu este deloc cel mai prietenos loc cu biciclistii.
„Traficul e o nebunie, pistele sunt şi nu