Andreea Belenes se confrunta cu una dintre cele mai mari provocari ale carierei – sa anticipeze nevoile clientilor ce intra pe site-ul Orange.ro si sa serveasca acestora exact produsele si serviciile care li se potrivesc. Vezi mai multe despre strategia online division manager-ului in urmatorul interviu Wall-Street.ro.
Wall-Street.ro: Care sunt atributiile departamentului de online? Intra si activitatea pe retele sociale?
Andreea Belenes: Avem mai multe atributii ce tin, in general, de portalul Orange.ro – continut, organizare, functionalitati, incheierea de parteneriate si oferte online, asistenta. De prezenta pe retele sociale se ocupa in mare parte departamentul de comunicare.
W-S: Ce trafic atrage in prezent portalul Orange.ro?
AB: Portalul mobil atrage circa 600.000 de unici pe luna iar cel traditional circa 1 milion de unici pe luna. A crescut mult cel mobil.
W-S: Ce pondere din vanzarile totale ale Orange Romania provin de pe online?
AB: In 2010, din totalul de acte comerciale, 6% au avut loc pe online. In 2011 dorim sa crestem aceasta pondere la 7%. La nivel de grup, pana la finalul lui 2012 vrem sa atingem 20%, in Romania inca nu avem un target stabilit pentru anul viitor. Oricum, pe langa eforturile noastre de promovare conteaza foarte mult si factori externi precum rata de penetrare a Internetului sau cati oameni achizitioneaza online – capitol la care Romania sta chiar prost, comparat cu tarile din UE.
W-S: Ce segmente ati observat ca au evoluat in 2010, pe Orange.ro, si ce servicii au inregistrat scaderi ale accesarilor sau vanzarilor?
AB: A crescut, cum era si de asteptat, accesul la aplicatii si mai ales ale celor gratuite. Din totalul de aplicatii trase acestea acopera peste 70%, aproximativ. Am inregistrat scaderi pe segmentul de sonerii si jocuri. Odata cu inceputul crizei, clientii au mai renu