Inceput pe 29 octombrie, Festivalul
International de Teatru Experimental man_in_fest, editia a doua, s-a incheiat la Cluj pe 4 noiembrie. Singurul festival de acest fel din Romania, man_in_fest e organizat de Teatrul Imposibil si l-a avut ca director executiv si factotum de nevoie pe regizorul de teatru m.chris.nedeea.
Cum se apuca un teatru independent, fara sediu sau finantare constanta, sa faca un festival international?
Asta deja tine de arheologie... Teatrul Imposibil a pornit ca o intreprindere de nisa: unde era un locsor liber intr-un perete (unul destul de crapat si prost tencuit, numit teatrul romanesc), acolo ne instalam si noi: era loc pentru dramaturgie romaneasca noua, am intrat acolo, era un gol pentru aparitii editoriale, ne-am dus spre zona asta, era o crapatura pentru o revista de teatru, am facut-o. Cind credeam ca s-au epuizat nisele, am gasit o fisura mare: asa a aparut festivalul. In Cluj nu era nici un festival, si Clujul oricum trebuie acaparat, agresat, monopolizat. In acelasi timp, am incercat sa ne gasim un profil, si toate erau luate...1, dar l-am gasit intr-un final, raminind sa vedem cum definim noi, in Romania, teatrul experimental. Asa ne-am dat seama ca, peste tot, in definirea teatrului experimental toata lumea isi da cu parerea, iar experiment poate fi orice.
Totusi, un festival de experiment e ceva cu totul la celalalt pol fata de ceea ce ati facut pina acum.
Nu-i adevarat. Cred ca e ceva ce se face, pas cu pas, in strategia manageriala a oricarei companii, indiferent de specificul ei: companiile se extind, isi deschid filiale, se rebranduiesc. Asta ar trebui sa se intimple si in teatru.
Adica Teatrul Imposibil e in proces de rebranduire?
Ne rebranduim de la saptamina la saptamina, din cauza ca raminem tot mai putini: ideile ramin si ele tot mai putine si, putine fiind, devin t