La începutul anului 2008, Romania înregistra pe segmentul de autocamioane cel mai ridicat ritm de crestere din Comunitatea Europeana, aproape dublu fata de 2007. Acum, pe fondul crizei financiare mondiale, al cresterii dobanzilor de catre societatile de leasing, dar si al fluctuatiei ratei de schimb valutar, vanzarile de autocamioane au început sa stagneze.
În ultimii doi ani, principala sursa de crestere a pietei autocamioanelor a fost reprezentata de catre cererea mare din domeniul constructiilor, pe fondul investitiilor masive în dezvoltarea infrastructurii. Începand cu a doua jumatate a anului 2008, vanzarile de camioane au început sa scada, iar principalii jucatori din domeniu spun ca factorii care au contribuit la scaderea vanzarilor de autocamioane sunt criza financiara si majorarea preturilor la carburanti.
Anul trecut, piata romaneasca a autocamioanelor de peste 6 tone era estimata la 12.000-13.000 de unitati, volum care, potrivit jucatorilor din piata, se va mentine si în acest an. Chiar daca piata autohtona de autocamioane se afla în prezent într-o relativa stagnare, distribuitorii de autocamioane sunt încrezatori. Dealerii estimeaza ca piata se va maturiza, urmand sa ajunga la un volum anual de vanzari de 20.000 de unitati, într-un interval de aproximativ 5-6 ani.
Compania EVW Holding din Cluj, importator si distribuitor al camioanelor DAF în Romania, a realizat în primele noua luni din acest an o cifra de afaceri de peste 115 mil. euro, ceea ce reprezinta o stagnare a vanzarilor fata de perioada similara de anul trecut.
Conducerea EVW Holding estima la începutul anului o cifra de afaceri pentru 2008 de aproximativ 200 mil. euro, în crestere cu 34% fata de anul 2007. Anul trecut, compania clujeana a obtinut vanzari totale de 150 mil. euro, in crestere cu 50% fata de anul precedent, cand cifra de afaceri realizata de EVW Hol