Timbrul de mediu, noua taxă intrată în vigoare pe 15 martie, le dă încă dureri de cap doljenilor care au plătit taxa de poluare, însă nu au apucat să-şi înscrie maşinile înainte de 15 martie
Ca mai toate legile din România, OUG nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule lasă impresia că a fost „mâzgălită“ în grabă, pentru că nu a reglementat în nici un fel situaţia şoferilor care au achitat vechea taxă de poluare, însă nu au apucat să depună actele pentru înmatricularea maşinilor. În prezent, în judeţul Dolj, sunt 15 persoane care sunt încă plimbate între Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (SPCRPCIV) Dolj şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Dolj. Astfel de cazuri au fost mai multe, însă, după câteva zile de plimbări între cele două instituţii şi Trezorerie, au reuşit să-şi recupereze taxa de poluare şi să achite timbrul de mediu.
Prinşi între două legi
La 15 martie, taxa de poluare s-a transformat în timbru de mediu, taxă care va fi percepută o singură dată, la prima înmatriculare sau transcriere a maşinilor în România. Timbrul de mediu se aplică pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 şi N1, N2, N3, cu precizarea că pentru categoria de autoturisme cu normă de poluare Euro 5, Euro 4 şi Euro 3 se ia în calcul, în proporţie de 100%, emisia de dioxid de carbon, iar pentru autoturismele cuprinse în normele de poluare Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 se aplică formula reglementată prin Legea nr. 9/ 2012. Conform noii formule de calcul, suma de plată scade cu circa 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi chiar cu 90% pentru Non-Euro. Cea mai mare creştere se înregistrează la autovehiculele cu motoare diesel, considerate mai poluante decât cele pe benzină. Pentru camioane şi pentru celelalte tipuri de maşini, rămâne în vigoare aceeaşi formulă prevăzută prin legea