Succesul telefoanelor smart va continua, dar cea mai importantă bătălie din acest an se va da pe piața de căutare cu ajutorul dispozitivelor mobile, miză care ar putea trece neobservată de către analiști sau mass media, se arată într-un raport privind industria de telecomunicaţii în 2010 realizat de Deloitte.
Veniturile pe acest segment sunt estimate la un nivel modest de 1-2 miliarde de dolari, dar până la sfârșitul anului această funcție ar putea intra în rândul primelor cinci cele mai populare aplicații disponibile pe telefoanele smart, pe lângă voce, trimitere de mesaje, calendar și navigare pe Internet.
Până în 2011, vânzările de telefoane mobile sunt estimate să depășească vânzările de calculatoare (mobile și desktop-uri laolaltă), cu un volum de 400 de milioane de unități. Această evoluție ar putea încuraja producătorii de calculatoare să își diversifice activitatea cu producția de telefoane mobile. Până în 2012, livrările de telefoane smart ar putea depăși pragul de 500 de milioane de unități. În același an, funcția de căutare ar putea genera cea mai mare parte din valoarea pieței de publicitate prin telefonia mobilă, de 7,2 miliarde de dolari.
De asemenea, o serie de aspecte ale căutării pe telefoane mobile s-ar putea dovedi superioare celei tradiționale prin calculator, până la sfârșitul lui 2010. De exemplu, prin acțiuni de căutare mobilă utilizatorul poate primi nu doar sugestii privind locul poate servi masa sau de unde poate cumpăra un cadou, ci și indicații pas cu pas specifice sistemelor de navigare GPS. Valoarea acestei funcții pentru publicitari și furnizori de astfel de servicii va fi foarte importantă, spun analiştii
VoIP-ul mobil devine rețea socială
Experții Deloitte TMT estimează că în 2010, utilizatorii și rata de utilizare a serviciilor mobile Voice over Internet Protocol (VoIP) se vor dezvolta de la o