Analiştii de la firma de cercetare de piaţă GfK spun că, pentru prima dată în ultimii doi ani, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a cunoscut o creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Astfel, în primul trimestru din 2011, piaţa înregistrează un plus de 10,7% faţă de trimestrul similar al anului trecut, respectiv 307 milioane de euro. Conform graficelor raportului Gfk, cele mai bune rezultate s-au înregistrat în sectoarele foto (+28,6%) şi IT (+26), la polul opus aflându-se domeniile telecom (-1,5%) şi echipamentele de birou (-23%). Vânzările de camere digitale au crescut în primele trei luni, atât pe segmentul compactelor, cât şi pe cel al D-SLR-urilor, piaţa foto ajungând la 9 milioane de euro. Se speră ca în cazul sectorului foto punctul cel mai de jos al recesiunii să fi fost atins anul trecut.
Principalul declanşator al creşterii pe piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a fost segmentul computerelor portabile, ajutat şi de o rată de penetrare naţională scăzută. Dar şi alte categorii de produse au arătat creşteri: monitoarele, perifericele (camere web, mauşi şi tastaturi) şi chiar segmentul desktop. De spus şi faptul că IT-ul, sectorul cu cea mai mare valoare în acest trimestru (101 milioane de euro), are parte de lansarea unei noi categorii de produse, respectiv tablet PC-urile. Primul trimestru al anului a adus veşti bune şi pentru sectorul electronicelor de larg consum. Vânzările au crescut cu aproximativ 15% comparativ cu perioada similară din 2010, ajungând la un total de 65 milioane de euro. Întreaga piaţă este „impulsionată“ de vânzările de televizoare cu ecran plat, fiind singurul sector, de pe aceasta piaţă, care a înregistrat rate de creştere de două cifre. Televizoarele LED reprezintă o treime din vânzările de LCD-uri, pe acest prim trimestru al anului. În afară de o evoluţie pozitivă timidă în sectorul dispozitivelor de nav