La nivel de entry-level, salariile angajatilor din centrele de Business Process Outsourcing (BPO) de pe piata locala au ajuns la nivelul celor din Ungaria sau Cehia, spune Anca Suditu, manager de resurse umane in cadrul filialei locale a americanilor de l
"Pentru pozitiile de entry-level suntem aproape de tari ca Ungaria sau Cehia. Diferente mari exista insa in ceea ce priveste joburile de top management", spune Suditu, care conduce din iunie 2006 operatiunile locale de HR ale companiei de consultanta, solutii tehnologice si outsourcing, cu afaceri anuale de 19,7 miliarde de dolari.
In acelasi timp, exista o discrepanta intre asteptarile candidatilor si ceea ce ofera piata. "Diferenta intre salariul asteptat si cel real se adanceste tot mai mult. Iar lucrul acesta s-a intamplat si in Praga in ultimii ani si este, cumva, normal, intrucat si costul vietii este ridicat. In cazul in care chiria pentru o garsoniera ajunge la 200 - 300 de euro pe luna, este dificil sa discuti despre salarii prea mari sau prea mici", afirma Suditu.
Procesele de BPO se refera la externalizarea acelor parti ale businessului care nu au functie de baza in companie. Angajatorii din BPO, printre care se numara Accenture, Genpact si TechTeam, s-au numarat printre vedetele pietei fortei de munca anii trecuti, anuntand planuri de recrutare de sute si chiar mii de oameni.
Accenture are in prezent 280 de angajati pe piata locala, cei mai multi lucrand pentru divizia de BPO a companiei, iar planurile pe termen mediu si lung vizeaza atingerea unui numar de 2.000 de angajati. "Este riscant sa faci planuri pe termen scurt, intrucat businessul in care activam este foarte dinamic", spune ea.
Industria de Business Process Outsourcing a cunoscut una dintre cele mai dinamice dezvoltari in ultimii ani. Cu toate acestea, cea mai mare provocare cu care se confrunta jucato