Lipsa de continut a site-urilor, lucru care face ca foarte putine domenii sa atraga un numar mare de vizitatori si implicit investitiile in serviciile de gazduire web sa fie inca mici, este principala problema pietei locale de inregistrare domenii, colocare si hosting, afirma Flaviu Radulescu, directorul general al Hostway Romania, filiala unuia dintre cei mai mari jucatori globali in domeniu.
“Noi suntem in urma cu patru, cinci ani fata de celelalte tari din Europa. Dar in trei, patru ani doar Hostway ar trebui sa ajunga la aproximativ 3-4 milioane de euro si piata la in jur de 10 milioane de euro. Acum limita este insa data de continut pentru ca in afara de site-urile de stiri, Trilulilu si 220.ro nu prea sunt alte surse care sa atraga utilizatori. Dar daca se vor lansa mai multe proiecte in limbi de circulatie internationala, precum engleza, va creste audienta si va sustine si piata de hosting”, a explicat Flaviu Radulescu (30 de ani).
Pentru a determina cat mai multi tineri sa infiinteze business-uri online, compania a lansat in primavara cu aproximativ 20.000 de euro un proiect prin care reduce cu 80% pretul lunar pentru hosting pentru companiile nou lansate.
Cel mai mare client al Hostway este site-ul de partajare video Trilulilu, lansat in 2007 si numit adesea “You-Tube-ul romanesc", iar printre alte conturi importante se numara BRD, GSP TV, Cancan, retailerul online eMag, lantul de magazine Miniprix si National Geographic Channel Romania.
In general, cei mai mari cinci clienti ai companiei (fara Trilulilu) platesc lunar intre 3.000 si 6.000 de euro pentru serviciile de gazduire web, aproximativ 70% din veniturile companiei fiind generate de clientii mari.
Anul trecut Hostway a avut afaceri de 940.000 de euro, iar pentru acest an managerul furnizorului de servicii web estimeaza o crestere cu circa 40% ca urmare a clientil