În urmă cu un deceniu chiar şi inginerii de top nu prea îşi puteau imagina un motor în trei cilindri de 1,0 litri pe un model compact. Acum acest concept a devenit realitate şi ar putea, din nou, schimba industria auto.
Lansarea motorului Ecoboost de 1,0 litri, în trei cilindri, este unul dintre cele mai aşteptate premiere de la Ford în acest an, alături de B-Max. Cele două noutăţi au ca punct comun Craiova, având în vedere că propulsorul în trei cilindri va fi produs atât la Köln, în Germania, cât şi la Craiova, unde va fi asamblat şi B-Max de luna viitoare.
Primul model echipat cu motorul Ecoboost este Focus, urmat de B-Max şi C-Max. Mai mult, este posibil să vedem noul propulsor pe Mondeo sau Fiesta ST, dar într-o versiune de 177 CP. Pentru moment motorul Ecoboost este disponibil în versiuni de 100 CP, cuplată la o cutie de viteze manuală de cinci trepte, şi de 125 CP, cu o transmisie în şase trepte.
Decizia de a proiecta un astfel de motor a fost luată în contextul în care mai toate taxele de poluare sunt calculate în funcţie de emisiile de dioxid de carbon şi de capacitatea cilindrică. Dieselurile sunt eficiente, dar sunt mai mari, iar motoarele "simple" pe benzină nu mai sunt la fel de eficiente precum şi-ar dori constructorii.
Având în vedere că Focus a fost proiectat pentru a găzdui sub capotă inclusiv un motor de 2,0 litri sau chiar mai mare, un motor de 1,0 litri determină automat mult spaţiu în jurul acestuia. Chiar Roger Ratley, gasoline powertrain development manager, spunea că blocul motor al noului Ecoboost poate încăpea fără probleme pe o hârtie A4. Mai mult, propulsorul are numai 97 kg, cu toate că este realizat din fontă şi nu aluminiu, în timp ce motorul de 1,6 litri pe benzină cântăreşte 130 kg.
De la volan se poate spune că motorul este unul foarte rafinat. Spre exemplu, pe autostradă, la 120 km/h se aude mul