Grupul Microsoft Corp a lansat joi sistemul de operare Windows 7, în încercarea de a recâştiga consumatori, după dezamăgirea suferită cu versiunea Windows Vista, şi de a-şi consolida controlul asupra pieţei de PC-uri, informează Boston Globe. Noul sistem de operare, care promite să fie mai rapid şi să ofere noi capabilităţi touch-screen, vine la aproape trei ani după lansarea Windows Vista, a cărui complexitate i-a frustrat pe mulţi utilizatori şi i-a determinat pe clienţii din sectorul corporate să se orienteze către alte soluţii.
Cel mai mare producător mondial de programe software, ale cărui sisteme de operare rulează pe 90 % din computerele personale din lume, a primit aprecieri pozitive pentru cea mai nouă versiune a sistemului de operare Windows, analiştii fiind de părere că este cea mai importantă lansare a grupului american din ultimul deceniu.
Este prima lansare importantă de Windows din ultimul deceniu. Date fiind deficienţele Vista, oamenii au început să pună sub semnul întrebării competenţa Microsoft în industria IT, astefel încât este critic pentru Microsoft să-şi recâştige credibilitatea, a declarat analistul Pacific Crest Securities, Brendan Barnicle.
Succesul Windows 7 este crucial pentru planurile directorului general, Steve Ballmer, de a reconstrui imaginea companiei drept cea mai mare firmă de software din lume.
Sistemul de operare Windows 7 va fi mai ieftin decât Vista. Astfel că, un utilizator va trebui să plătească un preţ de 199,99 de dolari pentru o versiune Home Premium de Windows 7 sau 119,99 dolari pentru utilizatorii care vor să facă transferul la Windows 7 de la versiunile mai vechi ale sistemului de operare.
Pentru prima dată în istoria companiei, consumatorii vor putea să cumpere PC-uri echipate cu Windows 7 direct de la un magazin Microsoft, pr