Marele regizor rus Yuri Kordonsky, ucenicul şi mai marelui director de scenă Lev Dodin, a revenit pentru a cincea oară la Teatrul Bulandra, unde a montat şi de această dată tot un text rusesc.
Dacă la precedentele „aventuri" dramatice bucureştene mizase pe nume grele precum Cehov, Gogol şi Dostoievski, de data aceasta regizorul a ales un text contemporan. El a dramatizat romanul de debut al tânărului regizor de film Pavel Sanaev, „Îngropaţi-mă pe după plintă". Cartea autobiografică a avut vânzări-record nu doar în Rusia, unde atât autorul, cât şi alţi membri ai familiei sale sunt artişti cunoscuţi, ci în întreaga lume. Acest lucru s-a întâmplat în ciuda faptului că romanul nu are nimic din ingredientele unei cărţi menite să devină bestseller: nu face aşa-zise dezvăluiri incendiare precum „Codul lui Da Vinci", nu e vreun policier plin de mistere precum saga din seria „Millenium", nu are o poveste lacrimogenă sau scene erotice incendiare. Ceea ce are însă din plin această carte este o poveste cât se poate de autentică, o dramă umană cu care este imposibil să nu empatizezi. Numai că literatura şi teatrul sunt două arte diferite, şi succesul romanului nu era câtuşi de puţin un cec în alb pentru regizorul Yuri Kordonsky. Pentru a câştiga acest pariu, Kordonsky a decis să dramatizeze chiar el romanul, iar traducerea piesei i-a fost încredinţată Maşei Dinescu, a cărei tălmăcire este o capodoperă în sine.
Marian Râlea - copilul magic
Pe scena goală apare personajul povestitor. El este Saşa Saveliev adult (alter ego-ul scriitorului Pavel Sanaev), care începe să spună povestea lui Saşa Saveliev băieţelul de 9 ani. Pe măsură ce amintirile încep să-l „locuiască", spaţiul de joc se „mobilează" şi se „populează". Ca sub ochiul unui scenograf atent, fiecare piesă de mobilier din vechea casă a bunicilor este adusă pe scenă şi pusă la locul ei, la cererea expre