STN-urile (societăţi transnaţionale) sunt nişte coloşi, desprecare mulţi cred că au o putere imensă la nivel mondial. Este vorbadespre aşa zisele societăţi transnaţionale care şi-au extinsactivitatea în toate ţările lumii. McDonald's sau Coca-Cola vă sunăcunoscute, aşa-i?
Cum ne putem imagina aceste firme, fără simbolurile lor consacrate,dar mai ales fără culorile, dintre care cel mai mult iese înevidenţă roşul aprins? Oriunde am merge prin România, indiferent căeste vorba despre Bucureşti, Cluj-Napoca, Bacău, Constanţa sauBraşov, nu avem cum să ratăm câteva afişe gigante cu un "M" galbenpe un fundal roşu aproape nesfârşit, ori cu un scris uriaş deculoare albă, încadrat de un fond identic. La fel se întâmplă şi înstrăinătate, mai ales în SUA, patria mamă a celor două branduri.Doar Statele Unite sunt statul simbolurilor…
Cu toate acestea, în cel puţin două locuri de pe Terra, aceastăregulă este "încălcată", motivul fiind unul cel puţin interesant:rivalitatea sportivă, mai exact, cea fobalistică.
La Buenos Aires, în preajma stadionului "La Bombonera", fiefulechipei Boca Juniors, toate afişele publicitare destinate băuturii"Coca Cola" au fundal negru - şi asta, dintr-un motiv simplu.Combinaţia alb-roşie este de neacceptat în zonă, dat fiind faptulcă acestea sunt culorile tradiţionale ale marii rivale RiverPlate.
Un caz asemănător, dar şi mai interesant este consemnat laIstanbul, unde restaurantul McDonald's din preajma stadionului"Inonu" este colorat în exclusivitate în alb şi negru, în locultradiţionalului galben-roşu, despre care discutam ceva mai sus.Motivele sunt identice cu cele din Argentina: culorile aparţinechipei Galatasaray, marea rivală a clubului local, Beşiktaş. Daracest eveniment ia încontinuare o întorsătură şi maispectaculoasă…
Dacă Boca Juniors a apelat la modificarea culorilor, doar pentru anu