Dupa 10 ani in Ericsson, Daniel Florescu a plecat intr-o industrie cu totul noua pentru el in 2006, cand a preluat „fraiele” companiei Kinnarps in Romania. Ce avantaje are un business prin aducerea unui manager novice in domeniu, dar si ce provocari sunt pe piata locala a mobilei a povestit omul de afaceri.
Daniel Florescu este director general al companiei suedeze Kinnarps in Romania. Compania ofera solutii pentru spatii de lucru la interior, pentru birouri si locuri de interes public. Firma lucreaza cu organizatii, autoritati si diverse asociatii de protectie a mediului inconjurator.
Cum vede managerul care a facut trecerea de la telecom, la mobilier de birou avantajele unei companii care angajeaza manageri din cu totul alt domeniu? Florescu spune ca, personal, daca ar trebui sa revigoreze sau sa deschida o noua cale pentru un business, ar opta pentru cineva dintr-o alta industrie. De ce? Orice industrie are o cultura inchisa, iar cineva dintr-o alta industrie, cu o alta gandire, specifica unui alt domeniu, poate aduce intr-o firma un avantaj concurential la nivel de abordare.
Cum este mentalitatea de business a suedezilor? Suedezii se uita la diferitele piete privindu-le ca resurse, si nu resurse pe care trebuie sa le exploateze, ci pe care trebuie sa le dezvolte pentru a obtine un plus de valoare, spune Florescu, care da ca exemplu chiar firma pentru care lucreaza. „Cand am fost desemnat de Kinnarps sa le deschid afacerea din Romania, nu am fost obligat sub nicio forma sa nu le vand produsele lor, ci sa vand produse care sa vina in intampinarea clientilor si care sa fie la standardele firmei”, spune managerul. Citeste si:Ia nastere o institutie mamut: ASF. Dan Radu Rusanu, presedinte. Daniel Daianu, prim-vicepresedintePonta da asigurari ca nu se "bate" pe ANAF cu Daniel ChitoiuDiscutam IN DIRECT despre piata mobilierului de birou. INVITAT: