Potrivit acestuia, pentru 41% din reprezentantii clasei mijlocii este important sa aiba o cariera de succes si 43% isi doresc sa lucreze intr-un domeniu care le place, in timp ce pentru doar 13% este important sa aiba un loc de munca sigur.
Mai mult, cei care citesc reviste si ziare sunt romanii din clasa de mijloc, in proportie de 54%, adica mult peste oamenii din clasa de jos si cei din clasa aspiranta.
Pe langa sa-si ocupe timpul cu revistele in mainie, pentru cei din clasa mijlocie este important sa calatoreasca ca sa descopere lumea, iar aceasta este unul dintre cele mai dorite lucruri in viata. In acelasi timp ei sunt cei care nu considera ca trebuie sa plece din tara ca sa reuseasca in viata.
Cei mai multi romani, din clasele de jos, aspiranta si milocie, prefera in cele mai multe cazuri brandurile auto, de electronice si de imbracaminte.
Citeste si:Peste 15.000 de elevi vor urma clasa pregatitoare anul acestaNoul Mercedes-Benz Clasa S este disponibil in RomaniaMotorul Dacia de 1,5 litri ajunge pe Mercedes si reduce pretul masinii cu 1.000 euro
In schimb, studiul dezvaluie ca cei care se inghesuie cel mai mult la actiuni de voluntariat sunt romanii din clasa de jos. La acest studiu au participat 1180 de respondenti intre 14 si 64 de ani, din mediul urban, in aprilie 2013.
Studiul a plecat de la premisa ca, desi clasa sociala de mijloc are o dimensiune economica, ea nu se reduce la aceasta, in general clasa sociala este mult mai complexa decat gruparea dupa criterii economice. Pentru a diferentia clasa de mijloc de celelalte clase sociale, pe langa criteriile economice, au fost luate in considerare: statutul profesional, ocupatia, educatia, valorile, mentalitatile, stilul de viata si formele proprii de expresie ale claselor analizate.
Pe langa clasa mijlocie, care este focusul acestui raport, studiul surprinde si analizea