Sectorul local de plăci ceramice, estimat anual la 110-115 mil. euro, resimte o polarizare puternică a opţiunilor de cumpărare, între produse premium, respectiv low-cost. În acest moment, provocarea principală a jucătorilor din piaţa de profil este însă deblocarea creditării pentru construcţiile noi, scrie revista Business Construct.
Ăiaţa locală de plăci ceramice a înregistrat anul trecut o scădere de circa 5-10% comparativ cu 2011, ajungând la o valoare de 110-115 milioane de euro şi un volum de 23-25 de milioane de metri pătraţi, potrivit estimărilor KAI Group, producător bulgar de plăci ceramice controlat de fondul de investiţii american Advent International.
„Considerăm că piaţa a atins nivelul minim, situându-se de câţiva ani buni la nivelul de 25 de milioane de metri pătraţi, cu variaţii de plus/minus 10%. Ne aşteptăm la o uşoară creştere a pieţei (anul acesta - n. red.), undeva între 5 şi 10% faţă de 2012“, spune Cătălin Rotaru, country manager pentru KAI Ceramics, divizia locală a grupului bulgar. El adaugă că semnalele pozitive în ceea ce priveşte vânzările de plăci ceramice au venit încă din primul trimestru, având în vedere condiţiile meteo favorabile şi lipsa zăpezilor abundente, care anul trecut au provocat blocaje logistice.
„Sperăm ca anul acesta să fie marcat de o stabilitate mai puternică în plan economic şi politic, care să influenţeze pozitiv relansarea unor noi proiecte de construcţii“, afirmă Rotaru.
Creştere, dar nu mai mare de 3-5%
La rândul său, Lucian Azoiţei, directorul general al Pazo, grup specializat în distribuţia de plăci ceramice şi obiecte sanitare, spune că sectorul local de profil este de aproximativ doi ani relativ stabil, cu o tendinţă de uşoară scădere.
Totuşi, pentru anul 2013 Azoiţei estimează că piaţa ar putea trece pe creştere, care nu va depăşi însă 3-5 procente. „P