• FETE ŞI BĂIEŢI DE CARTIER
Campania noastră împotriva pseudovedetelor şi a imposturii muzicale se deschide cu un “exemplar” reprezentativ: Anna Lesko, frumoasa şi netalentata ucraineancă de la Chişinău.• FETE ŞI BĂIEŢI DE CARTIER
Expresia “băieţi de cartier” n-are nici o legătură cu celebra marcă de ceasuri şi bijuterii Cartier SA. Cuvîntul cartier provine din francezul “quartier” şi înseamnă, la origine, ceea ce înseamnă şi la noi: parte a unui oraşcare formează o unitate organică. Mai înseamnă, ca sensuri secundare, parte din comandamentul unei mari unităţi şi a patra parte din stema heraldică. În orice caz, expresia “băieţi de cartier” are legătură cu sensul principal doar că a deviat, prin sintagmă, la înţelesul de “băieţi de mahala” sau “băieţi de periferie”. Băieţii de cartier au o psihologie comunitară, pe care o găsim fie în muzica hip-hop, fie în manele. Luînd în considerare numai aspectul de mentalitate al expresiei, vom descoperi, analizînd-o, că ea nu se manifestă doar în aria zonală a periferiei, ci în orice cartier al Bucureştiului. Se numeşte mentalitate de mahala. A semnalat-o şi a persiflat-o genial marele Caragiale prin personaje memorabile ca Rică Venturiano sau, mai ales, prin “fetele de cartier” gen Ziţa, Veta sau Miţa Baston. Ei, bine, nici Rică, nici Spiridon, nici Miţa Baston n-au dispărut ca specie. Le vedem astăzi, zilnic, la televizor. O nesfîrşită paradă de ambalaje fără conţinut, care inundă literalmente micul ecran, dimineaţa, la prînz şi seara. Nu comunică nimic, nu construiesc nimic, doar se îmbracă, conduc Lamborghini, se rad în cap, îşi pun cercei în nări - dacă-s băieţi, sau se dezbracă pînă la limita CNA-ului – dacă-s fete. Cînd vorbesc, mai bine-ar tăcea, cînd cîntă mai bine ar dansa. Şi în general mai bine ne-ar lăsa! Iată cîteva nume de referinţă: X Plugaru, Y Bahmuţeanu, Z Columbeanu, XYZ Triden