În ultimele luni, operatorul Romtelecom a cumpărat patru companii mici de cablu, iar baza de clienţi ai companiei a crescut cu 60.000 de utilizatori, potrivit lui Ovidiu Ghiman, directorul de dezvoltare al Romtelecom. Aceeași strategie a adoptat-o și numărul trei pe piața de cablu autotonă Digital Cable Systems, care a anunțat că, în ultimele luni, a realizat "două achiziții modeste".
„Tranzacţiile au fost încheiate prin Nextgen – companie care face parte din Romtelecom – şi asta pentru că şi clienţii vor fi operaţi tot prin aceasta”, arată Ovidiu Ghiman, directorul de dezvoltare al Romtelecom, care a evitat însă să facă publică valoarea tranzacțiilor. În ceea ce priveşte regiunile geografice în care compania a făcut achiziţii acestea sunt în zona Moldovei şi în sudul ţării. Ghiman spune că piaţa telecom a scăzut cu 10% anul trecut, singurul segment pe creştere fiind cel al internetului de mare viteză. „În 2010, piaţa creşte tot pe acest segment, iar în doi-trei ani ea va arăta altfel, în timp ce investiţiile mari, în dezvoltarea reţelelor, vor putea fi realizate doar de marii operatori”, adaugă Ghiman.
Operatorii mici de cablu au așteptări nerealiste
În opinia lui Ghiman, cei mai afectați de criza economică sunt operatorii mici locali, care nu mai pot face investiții pentru că nu au acces la finanțare (companiii care acoperă o arie geografică restrânsă, adică maximum una sau două localități). Pentru aceștia, singura soluție pentru supraviețuire este ori stabilirea unor parteneriate cu operatorii ori vânzarea afacerii. Cu toate acestea, chiar dacă se decid să vândă afacerea, proprietarii rețelelor au așteptări total nerealiste în ceea ce privește valoarea business-ului lor. “Prețul pe care îl cer este același ca acum trei-patru ani, ei continuă să creadă că pot vinde la prețuri nerealiste”, spune el. Însă atunci când vorbim de achiziții realiza