Hyundai i40 reprezintă strategia coreenilor de a se impune în faţa unor constructori precum Toyota, Volkswagen sau Ford.
Cu toate că segmentul mediu nu este unul la fel de atractiv pentru mărcile auto cum este cel compact, mic sau SUV, clasa medie reprezintă în primul rând segmentul unde cei mai importanţi clienţi sunt firmele.
Pentru a ne convinge de noul i40 Wagon, l-am testat pe un traseu de 1.400 km de la Frankfurt la Barcelona, cu o oprire în Franţa la Lyon. În primii 700 de km am condus un i40 cu motor diesel 1,7 CRDi de 136 CP, iar în a doua unul pe benzină de 177 CP, ambele cuplate la o cutie de viteze automată cu şase trepte şi ambele fiind asamblate mai mult sau mai puţin manual.
Designul coreenilor este unul modern, plăcut, atât la interior, cât şi la exterior. Putem spune chiar că i40 aminteşte puţin de Toyota Avensis, dar cu o parte frontală mai atractivă. Spre deosebire de Mondeo sau Passat, care au un design mai conservator, i40 doreşte să-i atragă pe cei ce doresc altceva.
La interior, i40 doreşte să-i împace atât pe cei care vor un model accesibil, cât şi pe cei obişnuiţi cu dotări spre premium. Materialele sunt cât se poate de corecte. Nu sunt mai "premium" ca acelea de pe o Honda Accord spre exemplu, sau cele de pe un Ford Mondeo, dar nici nu dezamăgesc. Comenzile sunt amplasate ergonomic, preluând inclusiv modul de comandă al farurilor de la nemţi. Pentru un model de clasă medie i40 Wagon este foarte spaţios, fie că vorbim de locurile faţă, de cele din spate sau de portbagaj, care de la 553 de litri se poate extinde la 1.719 litri - suficient pentru bagajele a patru persoane pentru o "excursie" de trei zile plus "provizii" pentru călătorie.
Având în vedere că testul a durat câte şapte opt-ore în maşină pe zi, am ajuns să apreciez sistemul de ventilaţie din scaune, care şi aşa au oferit un confort foarte bun la